Marketing dzieli się na przeróżne typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak także wiele innych, niemniej jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie jedynie – wchodzi w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia reklamowe Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie możliwego kontrahenta są niezmiernie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.